fredag 21 september 2012

Uniwark a´ la Jack!





Ja jag bara gillar denna figur är den inte härlig?  Han hade tryckt upp flera exenplar på T-shirts på 1980- talet och det existerar fortfarande.
Denna lilla figur fick jag lära känna då jag var i dennes hemland Michigan. Nu har han bosatt sig i Californien.
Jack var en av familjemedlemmarna i familjen jag bodde hos och hade mängder av saker för sig på fritiden. Jag farcinerades av hans dubbel-vattensäng  nere i källarutrymmmet. Var han hemma så var han där nere och
filosoferade."Couched potatoes" ( soffliggare )  De böckerna kan man faktiskt finna i våra bibliotek här i Sverige också/ plus lite mer av andra han skrivit. Jo det hördes då han var hemma för han spelade skivor också och på rätt hög volym fast han stängt dörren ner dit!
Nu har han också funnit biodling som ett intresse därborta, och hittat en fru som också är författare. Erin .
Har många barnbarn också och vad månne det bliva av dem med sådana grandparents som dessa människor? Well, det återstår att se1

Trevlig helg på er nu !






Exakt så här såg den ut !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar