söndag 23 september 2012

Måndagmorgon igen!


Ja nu är det en ny vecka igen, veckorna rinner iväg som bara den. Snart endast tre månader till jul huvva!
Vädret är fint idag också antar att det varit en lite kylig natt, har inte varit ut med
Madicken än hon är sååååå trött idag. men snart ska det nog bli en promenad för henne ändå. Sova kan jon ju göra medans jag far till sensus ett tag.
Solen smyger sig upp och set blir en fin höstdag.

Ja sensus ja måste ta tag i projekten någon gång också så tänkte börja idag. Jag hoppas ju att min trevliga dam i Umeå ringer och säger att de behöver folk någonstans här i närheten också . Fast jag ska ju ringa henne innan klockan nio förstås.

I helgen var jag och Jenny på Expert nere i stan , det var mycket folk där fast inte så mycket som dagen före då de slog upp dörren för utförsäljningen. Då var det bilar överallt och det var tji att hitta en parkeringsplats. Det gick lättare i lördags.
Vi for sedan ner på stan och kikade lite också och sedan var det en fika paus på coop och lite inköp av livsmedel.

Josefin skulle på en planerad hockey match mellan Modo- Rögle på Fjällräven arenan  med klassens tjejer. De hade fått fribiljetter. Modo vann med 2-1.

Igår var det min tvättid igen och jag säger då det att det är så hemtrevligt i den dära tvättstugan . man låser upp dörren och möts av fina vita gardiner och blommande pelargonier i fönstret och denna vackra rosen planta plus trumpetblomman där ute.
Igår var det till och med en ny matta på golvet också.
Det är lite annat än vad man varit van med.:) Det har funnits en radio där också och en datorstol för de som vill vänta och har svårt att stå hela tiden de är där. ja vilken tvättstuga har en dammsugare också,fast jag använder mest skurkäppen.

Förresten vad kul det är när man får uppskattning för det man gör i en tvättstuga, rengöring av det mesta där, man vill ju att det ska se fint ut till nästa person som ska tvätta. Man gör det ju för annars trevnad! Eller hur?

Ha en bra dag nu !








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar