måndag 17 september 2012

Jobb på allvar.......

Jag började klockan åtta i morse och fick köra i riktiigt höstväder , det var sol och några plusgrader. Hade Madicken med mig eftersom det är bara några timmar denna veckan och det är ju lättare att gå ut med henne då. Det gick ju bra för det fanns en skogsglänta i närheten av där jag parkerade. jaag hade både mat och vatten till henne så det gick nog ingen nöd där inte.
Vevade  ner lite på min sida , det går bara av gammal vana tror jag. Lite luftigt blir det ju då fast det skulle ju inte behövas så här års egentligen.

Jag gick in med väskan och tog en gul reflexväst och sedan var jag ute tills det ringde in.Idag var jag inne med tvåorna och senare med ettorna. det var kul. Svenska och Naturkunskap hade de och de var uppdelade på tre grupper, Några på engelska ,utelek och svenska.

Jobbade md Liselotte som är lågstadielärare förresten.

Jag tror att fritidspersonalen är ute med barnen på förmiddagen på deras raster på denna skola och det behövdes verkligen att det är många personal ute då.
Skollunchen bestod av parisare och bröd och potatismos mm

Det började regna vid lunchtid och det har det gjort hela eftermiddagen,men det var som sola ville titta fram på hemvägen men orkade inte riktigt knuffa undan de där grå molnen som skymde sikten för den :)

Ikväll ska jag bara ta igen mig och kika på tv.

Hoppas ni haft en bra dag också och kanske ni fått se mer sol där ni bor!


 


2 kommentarer:

  1. Roligt att du trivs med barnen :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag ungar är så härliga och spontana. Efter mitt jobb i fredags så kom en flicka fram idag och hejade och ville kramas likaså en på förskolan som jag hade i maj i år på hennes dagis. För o inte tala om lillkillensom kom och var så glad när jag kände igen honom!

      Radera