söndag 9 september 2012

En liten fortsättning från i morse.......


Idag har jag promenerat långa vägar med Madicken, det är tur att man måste ut med hunden dagligen och få sig lite motion.
Jag skulle egentligen tvätta idag men upptäckte att tvättmedlet var slut och ville inte gå ner till affären och införskaffa ett nytt paket. Det får bliu i morgon då jag förmodligen ska ha fylla kylskåpet igen. jag hade tur för ingen skulle tvätta i morgon så satte ploppen på en tid där.
Men ni skulle se vad hemtrevligt det har blivit att komma in i tvättstugan sedan de bytt fönster och altan dörr. Någon av pensionärerna har också hängt upp en snygg vit gardin och det stod tre pelargonier och en kruka med röda rosor i fönstret. Där ute på ute platsen blommar en trumpetblomma så inbjudande.
Så tro mig det är så kul att kommma dit och tvätta! :)

Idag åt vi en paj med grönsaker och rivna morötter och det smakade så bra. Var ner till havet med Jenny och Madicken och kikade hur det såg ut där,Madicken tyckte de var lite kallt om tassarna när hon försökte fånga vågorna.
Jag hittade ett lingonställe och måste absolut fara ner och plocka lite. Det var så mörkröda och fina,synd jag inte hade något att plocka i. Jenny fotograferade lite där.

Nu ska vi bara ta det lite lugnt igen i kväll och titta på spårlöst som jag tycker är ett bra program,fast jag tror det börjar ännu mera nästa vecka som är kul att följa.
I morgon ska jag hjälpa en granne att bogsera hans bil till en verkstad här i närheten, fast jag har aldrig bogserat någon förr men det ska nog gå bra för det är alldeles här i närheten.

Ha nu  en bra kväll/ vi tänder nog i öppna spisen igen då det mörknat.!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar