fredag 7 september 2012

Björkarnas stad.......

Från Husum med Golfen.................                                    

TILL
UMEÅ

Åter till "Björkarnas" stad idag. Jag var på min intervju om ett jobb jag sökt. När jag kom dit så frågade jag en tjej i köket om jag kunde ta lite kaffe som stod på en rullvagn medans jag skulle vänta på att klockan skulle bli elva. Hon frågade om jag ville ha en smörgås också. Naturligtvis så tackade jag ju ja.
Efter ett tag så kom rektorn ut tillsammans med två damer och  vi hälsade förstås på varandra. Sedan frågade han om jag också ville ha kaffe,ja tack en påtår skulle ju inte skada,och sedan beställde han mackor.
När vi fick brickan in på rummet där vi skulle sitta och prata så var det även en skål med jordnötter och godisar.
Det gick bra med intervjun och jag hoppas att det blir ett jasvar , han skulle ringa nästa vecka. Det är ett vik till årets slut men det kan bli längre.
De frågade när jag kunde börja och jag svarade när som helst.
Bra arbetstider mm. Det är i en by till Umeå och åt mitt håll. Jag älskar att få jobba i en by mycket gemytligt.

Fotot jag lagt in är från stadshuset och det var där jag var fast i ett tjusigt litet hus intill vars namn var Ryttargården , och vi satt i Kungsrummet. Prata om flottare rum för en intervju. :)
I rummet var det tavlor på höga gubbar  fast jag frågade inte vilka det var som var avbildade. Fina fåtöljer , ja det rummet skulle ni sett.
Flottare intervju har jag aldrig varit med om och att bli bjuden på fika.
Vi hade roligt alla fyra fast den fjärde gick efter fikat. Jag tro att hon jobbade på den skolan och fritideshemmet.

Hade fint väder medans jag var där och  sedan regnade det lite på hemvägen.
Nu ska jag snart fixa något i matväg, så ni får ha det så bra!










1 kommentar:

  1. Lycka till - hoppas att det gick bra och att Du får viket. Låter som att det kan bli mer avslappnat så där, att också fika samtidigt.

    SvaraRadera