onsdag 29 augusti 2012

Umeå!

 
Tegsbron som jag for över idag! Första höghuset röd byggnad är Scandic hotell n byggt. Nere till höger håller de på att bygga något slags kulturhus som skall vara klart år 2014 med invigning och festligheter.


 Regnade det lite i morse och jag var ute med Madicken  vid nio tiden  och det höll då upp ett tag.
När vi kommit in igen så kollade jag om jag hade stoppat ner alla viktiga papper jag skulle ha med mig till den där rekrytreringsträffen i Umeå idag. jag skulle vara där vid 13.15 så det var ju god tid egentligen. Jag körde bil dit vid 10 .00 , en tur på 81km härifrån.Inte långt egentligen. Bra väg hela tiden det är ju E4:an som går ända till Haparanda om man så vill.

När jag kom fram körde jag in i det stora P-huset där jag aldrig varit in förr, det var lite spännande för man skulle upp för en brant s.k. backe eller vad det heter i huset och sedan var man på första våningen. Jag fick en bra plats men ack det kostar ju, fast det skulle vara billigare att stå där än betala ute på gatan.

Efter detta så var det till att leta efter utgången och de hittade jag rätt snabbt, sedan letade jag efter adressen till Stadshuset där vi skulle träffas och kan ni tänka er den fann jag också . Solen visade sig faktiskt i stan.
Efter mitt orienterande där på stadshuset så gick jag upp på tredje våningen och åt lunch i cafererian,var ju rätt hungrig. De hade en dagens meny att välja på, man fick också ta grönsaker/ salladsbuffe/mackor och något att dricka plus kaffe före en rätt billig summa.

Informationen var bra och det individuella samtalet om lön och var jag skulle vilja jobba var mycket givande.
Nu är jag inne med min fot så det är bara att vänta på telefonsamtalet. Det lät så positivt.
Ska ju på en intervju om ett vikariat jag sökt på måndag så vi får hoppas  på det bästa.
Hon jag pratade med nämnde att de har alltid sökt vikarier och jag undrar varför folk slutar där? Får kolla det nästa vecka.

På vägen till bilen igen så mötte jag en bekant från Åsele, har inte sett honom på flera år. Han är speciallärare. Men pensionerad sedan något år tillbaks. Han var sig lik, och kul att se honom igen. man träffar alltid gamla bekanta i denna stad.

Glömde ju tala om att jag fick se en älgko eller älgkalv då jag körde hemåt. Den dtod som tur var bakom viltstängslet.

Nu är jag hemma och ska strax fixa maten, det blir restsoppan från igår och bagetter.

Må så gott på er!























1 kommentar:

  1. Vi kan bara önska dig lycka till! Hoppas att jobbet blir både bra och rolig.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera