torsdag 30 augusti 2012

Torsdag morgon.....

Idag har vi ett mulet och disigt väder här, fast visst kan det bli bättre frampå dagen. Jag hade inte tänkt fara någonstans idag men måste in till stan i ett viktigt ärende..
Tycker ju att bensinen är så dyr nu , så det gäller att tänka lite och försöka planera in när det ska faras någonstans. Det blir stan i morgon och förmodligen på lördag också sedan ska jag ju till Umeå igen på måndag fast då kan det bli bottniabanan och lokalbuss till Ersboda, fast det kostar ju lite också.

Måste ju visa er vårt fina resecentrum i Husum , men tyvärr går det inte att köpa något där,någon godisbit,kaffe eller dricka. Lite synd tycker jag behövs inget större arrangemang egentligen /en liten kiosk typ.
Några bord och stolar så de som vill kan sitta ner och ta en kaffetår ....... Ni ser jag har mina ideer!:)

Skulle gärna kunna tänka mig att öppna något i den stilen  men det är väl ekonomin som styr.


  

2 kommentarer:

  1. Så smarta idéer du har!
    Det borde finnas nånstans att kunna köpa en tidning eller bok och en läsk, kaffe eller nåt inför sin resa.
    Fast om er Rese Centrum är nytt så kanske det kommer så småningom.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tvivlar på att det kommer någon kiosk dit för i Ö-viks resecentrum har de både en sushibar,kiosk och servering. det är ju bara tre mil emellan. fast jag skulle noog kunna forska i detta och se om jag lyckas. :)
      Ha det bra!

      Radera