torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag!

En solig och fin dag har det varit men det har ju kunnat vara lite varmare sÃ¥ det tar pÃ¥ snön,. men jag klagar inte. Varit i skogen med Madicken,och sedan for jag ner pÃ¥ vÃ¥rt fina ICA för jag kom ju pÃ¥ att vi ska ju ha en som ser till katterna sÃ¥ det behövdes lite kattsand och färdkost. Vi ska göra mackor av mjukt tunnbröd och  grillade kycklingfileer emellan och sedan blir det nÃ¥gon slags dricka till. Jag vill nämnligen inte släpa pÃ¥ för mycket heller. Risifruttin är god och det är bra att ha vid resor. de har mÃ¥nga goda smaker nu.
Vi åker buss härifrån och sedan blir det tåg ner till Uppsala med byte där.
Madicken ska vara ute på landet bara en bit härifrån så det blir ju kul för henne. Fast lös får hon i alla fall inte gå där har jag sagt.
Hon är bra rolig egentligen för hon har en pipleksak som hon har börjat vakta lite för mycket nu, den har varit borta ett par dagar men har alltsÃ¥ kommit fram. Hon vill inte att katterna ska röra den  dÃ¥ sätter hon igÃ¥ng och morrar fast hon blir ju glad när man kastar den och hon fÃ¥r hämta den igen. Blir det för mycket vaktande mÃ¥ste vi nog lägga undan den ett tag sÃ¥ hon lugnar ner sig.Älskar levergodiset! det kan hon fÃ¥nga i luften, eller om hon sitter fint dÃ¥ sträcker hon upp tassen.                                                           
När klockan blir 17.30 så är det dags att hoppa på kyrktaxin för en timme i kyrkan igen. Nattvardsmässa,och sedan ska hela altaret kläs av för att kläs på med Långfredagens utstyrsel i morgon.
Ett speciellt långfredagskors ska de bära in i morgon fast vi har lite annat för oss då.
Vi har varit med om det för två eller tre år sedan.Hon kan gå till Kristina Kyrka på påskdagen med Cassandra, fast jag konfirmerades själv där och har inte varit in på en herrans många år. Skulle vara kul att titta in där om man känner igen sig. :).
Tänkte bland annat tvätta lite innan vi packar,skura golv så det ser något så när ut till kattvakterna och sedan ska vi slänga lite grejer så de inte snubblar över dem. :)
Nej hinner jag skriva lite här i morgon så ska jag göra det eller om jag får tag i en dator där vi är så ska jag passa på att berätta lite vad vi gjort därnere i Sala, men ha det nu så bra i påsk och ät inte för mycket ägg!

1 kommentar: