söndag 1 april 2012

April, april!


 Jag tänker  inte luras för det var ju igår man kunde göra det om man hade lust. Det hade inte jag tid med , var i kyrkan /det var en obligatorisk kyrkogångsdag och alla som besökte den fick ett palmblad att vifta med.
Det var mycket folk som var där, barn som äldre och mycket sång förutom psalmerna.
Oj,oj vad med sparbössor de fått in av givmilda grundsundabor  och tro det eller ej men i dem fanns en summa för 209 000 kr tillsammans. Det hade visst gått en massa sparbössor här på affärerna också.
Vi fick ju också en sådan bössa men jag tror den råkade hamna i pappersinsamlingen istället.:)

Efteråt så var det fika i församlingshemmet och dragning av ett stort vinsthjul. Det tog aldrig slut men vi fick åka hem med en förälder så det blev lite tidigare. Fick höra att en pensionär alltid skänker ett egen virkat sängöverkast till detta lotteri varje år. Tänk vilket jobb egentligen /det var jätte fint.
Man var ju tvungen att lägga en slant för fikat, kollekten  fick de som ville gå fram och lämna i kyrkan alltså.
Vi tog busstaxi för att spara in på körningen och bensinpriset. Blev ju hämtade här hemma så det kan de få göra på Skärtordagskvällen också för då är det också en kyrkogångsdag och altaret kläs av plus nattvarden.


Det snöade och stormade här igår också men jag tror faktiskt att det drog österut i natt, för nu är det solsken men lite kallt,  kan bli bra frampå dagen.

Idag ska jag ringa en hel del samtal , försöka fixa min deklaration så jag slipper tänka på den i maj. Ska besiktiga bilen den andra maj och den fjärde ska jag till Dorotea.

Ska också planera lite mat,och inköp för helgen. det blir egentligen bara Långfredagens middag eftersom vi far ner till Sala på påsklov  Påskaftonen. Vi åker ju tåget ner det går rätt snabbt nu,fast jag tror det blev en väntan på 1och en halv timme i Uppsala. fast det gör inget då har man ju tid att kolla spåret där Sala tåget kommer in.
madicken ska få vara ute på landet i stället för att träffa på alla tågresenärer som har bråttom och ett susande tåg när det kommer in på stationen. Vi ska lämna henne på långfredagsmorgonen eller på dagen.
Katterna ska en granne sköta om.


Vi brukar fara ner en gång om året och det passar så bra när det nu börjar ljusna och våren är på väg, (ja man kan ju hoppas det :).

Vi har också börjat flytta smågrejer till nya lägenheten, och ska väl fortsätta med det denna veckan.
ha nu en bra dag så ska vi nog synas här snart igen!





1 kommentar:

  1. "Lurar-dagen" är ju 1 april och det var igår, söndag./ Det är någon plusgrad här nu och det "flyger något" ibland, snö eller hagel./ Har inte fått min deklaration än men bör väl ha den snart./ Låter intressant med nya lägenheten./ 209 000 är ju riktigt bra.

    SvaraRadera