måndag 27 februari 2012

Vacker vår dag!

I natt har det varit lite kyligt en det gör ju inget för nu skiner solen och det blir en härlig dag. Jag tänker ringa några viktiga telefonsamtal idag och höra om jag fått någon av tjänsterna jag sökt. Jag är i alla fall att jag får stå till förfogande på fyra vikariatlistor då det gäller förskolor. Det blir också lite städning här hemma, golven måste torkas av bland annat. Jag tvättade mattor igår men jag tror inte jag ska lägga på dem igen om vi ändå tänker byta till den andra lägenheten. Vi får se hur jag gör. Katterna ligger på varsin sida här på soffan i solskenet och njuter. De har hittat sina må bra platser där de alltid ligger när de inte sitter och kikar ut genóm ett fönster. Madicken har också hittat sin favoritplats härinne och det är framför balkongdörren på lillmattan, hon ska få något nytt att ligga på eller i då vi har flyttat tänkte jag. Vi ska snart gå ut en sväng,ska bara dricka kaffe och äta min ostkaka till. Jo jag blev så sugen på ostkaka när jag var på affären sist så var tvungen att köpa mig en låda. Vad det är gott med lite värme på den och hallonsylt sedan blev det lite grädde på också.Fast den kan jag ju egentligen vara utan. ( Grädden alltså) Nej ha nu en fortsatt trevlig dag alla!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får nån av tjänsterna du har sökt.
    Solen skiner på oss med och temperaturen har gått upp från -9 imorse till -1,2.
    Förhoppningsvis blir det ännu varmare senare på dagen. :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft sol och +11 idag - har gått en långpromenad; joggat ibland (minst 6 km. sammanlagt skulle jag väl tro). Håller tummarna för att Du får någon av tjänsterna som Du har sökt./Är det helt bestämt med en flytt?

    SvaraRadera