onsdag 18 januari 2012

You tube....

Jag började dagen med att gå in på you tube. Fick för " Wedding" "Lilla Sofie."

Anna-Lena Löfgren och "Regniga natt,"

"Haderian hadera "- doppa näsan i choklad /som vi gick och sjöng då vi var yngre. Vi gjorde om vissa låtar som vi gillade. Denna var ju Snoddas Gösta Nordgrens.

Kom ju sedan ihåg vår barndomskamrat Arne som alltid gick omkring och fjantade sig med "Gullegullan KoKo som en Gök "(Jokkmokks Jokke.)
Vi hade mycket kul tillsammans måste jag säga och vi bjöd varandra på våra kalas . Jag minns att Arne hade mycket fina presenter med sig. Jag minns också att han gav mig ett jätte sött nylon nattlinne i blått med skärp. Jag ville ju inte visa de andra vad jag fick av honom det var lite skenant skulle jag tro,men jag använde det väldigt ofta sedan. :)

Ja Arne gillade redan som liten att spela gitarr och vi gjorde alltid en orkester då han bjöd oss på födelsedagsfester. De hade piano,dragspel och gitarrer.
Jag och Marieanne satt vid pianot i våra röd och vit mönstrade koftor, Jane spelade dragspel och Arne var rädd om sin gitarr.

Arne är förresten en Trubadur nere i födelsestaden i mellansverige nu.


För övrigt idag så har jag varit nere på restaurang "Rio" som bytt ägare igen ,och den nye ville träffa mig får jobb. Han var trevlig och skulle ringa mig igen när han haft de andra d personerna där på besök.
Jag väntar fortfarande på Nordmaling som ju ligger mig varmt om hjärtat. Fast får jag detta före så ´säger jag ju inte nej heller. Man kan ju komma med någon sorts förklaring senare om det skulle nappa i den andra kommunen. :)

Efter denna lilla träff så var jag och tittade på tvättstugan på det nya stället. Hade turen att träffa en dam där som verkligen tog sig tid med att visa och förklara lite. Vilken skillnad mot här må ni tro, matta på golvet och de brukar ta ut trädgårdsmöbler och sitta ute i och fika medans tvätten fortfarande tvättas. Det verkade så rent och fint därnere.

Hon hade bott i den lägenheten vi har tittat på så hon berättade lite om den också. Ja även om femrummaren under oss pratade hon om.


Det var tider det,men det är kul att man kan gå tillbaka på internet och söka gamla låtar igen.

1 kommentar:

  1. Lite nostalgi om gamla tider behövs ibland, de får en att minnas :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera