tisdag 31 januari 2012

Uppdatering ...

Vi har haft en mycket bra helg, var på stan och kikade på slutrean igen,men det blev ingenting alls. Det ända jag köpte var mandelmassa, :) Jenny bakade semlor då vi kom hem.
Tjejerna köpte lite kläder som du ju behöver. Den yngre damen hade en kompis med sig så de gick själva.
Jag och den äldre stannade upp och fikade på ett ställe,dvs "Waynes coffeshop", jag blir alltid så sugen på något då jag är ute i sådana här ärenden och det har jag alltid blivit sen man var yngre. Är man på stan måste man ju unna sig något gott också. :)
Det blev kaffe och en kaka för mig och Jenny tog något med skummad mjölk vad det nu hette plus en kaka.
Expediten frågade mig om jag ville ha en stor eller liten kopp med kaffe. Jag sade en liten och när jag fick den så reagerade jag för den koppen var ju större än det jag väntat mig.Jag ifrågasatte detta och hon visade mig den stora koppen , och ni skulle bara se den nog var det en fem deciliters kopp om inte mer.
Tur jag inte sade en stor/ tack :)

Vi stannade på ett ställe till på hemvägen för jag skulle kolla lite stövlar där. Blev inget stövelköp men lite gammeldags julmust blev det och godis.

Josefin skulle fixa middagen sedan,pasta och kycklinggryta /sallad mm.Fast vi hjälptes åt lite.
Vi brukar dela på matlagningen på helgerna.

Vädret var snöblandat hela helgen.

Igår var jag ner på "Flaggan" och hörde mig för om han fått min ansökan. Han är så trevlig så man blir där rätt länge, bjuder en på kaffe mm.
Han är aldrig omöjlig för han skulle höra av sig då han fått klart med en korrekt pizzabagare som stämmer in på hans omdöme.
Jag är intresserad av att sköta den svenska husmanskosten och salladsbuffen där tillsammans med honom om allt går bra.Han hade en dam där tidigare.
Idag skulle de ringa och kolla läget från Miroi och jag har mycket glatt att berätta.

Kanske vi får se solen idag! Då får Madicken och jag ta en långpromenad idag igen.

2 kommentarer:

  1. Återigen lycka till med allt!/På en pizzeria i "min" stad kan man välja en pizza i olika storlekar. Det börjar från "small" och ska vara för 1-2 personer men så himla liten kan jag väl knappast påstå att den är... Mätt som 17 blir man ju i alla fall! Kramizar

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot dina glada nyheter :)
    Hoppas att ni har lika solig som vi, men det är kallt!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera