fredag 20 januari 2012

En snöig födelsedag...

Ja denna dag kommer jag faktiskt att minnas bra länge. Det hade snöat flera decimeter under natten märkte jag då jag gick ut tidigt med hunden och jag fick lov att skotta från dörren och sopa trappen först. Det gick inte att gå i djupsnön det blev en kort promenad och sedan gick vi in och drack kaffe och åt mackor.
Skulle skjutsa Jos till skolan och i stället för en röd bil hade den vit färg och mängder av den vita varan. Plogningen fungerar dåligt på mornarna och långt in på dagen och det tycker jag är dålig stil. Det ska ju vara plogade vägar vid hyreshusen också och inte bara de större vägarna. Folk måste ju komma fram till sina jobb i tid mm. Men ni må tro vad kul det var att se en massa grannar som man inte ser så ofta ute och skottade snö . Det kallar jag "aktion på Solbacken" :)

Jag backade i alla fall från parkeringsplatsen och skulle köra i väg ,då hände det.... jag körde fast. Jag försökte gunga mig fram och till baka och sedan ta fart men NEJ.
Då kommer en granne med sin dotter som också skulle till skolan så jag fick hjälp av honom och i stället så tog jag hans lilltjej i min bil och hon fick åka med mig.

Sedan stod jag ett tag på P-platsen vid skolan och sopade bort resterande snön.

Var även till "Anki" och klippte mig och gjorde lite slingor.
På eftermiddagen var vi på stan och åt lunch/ middag, det blev på Subway. Efterrätten for vi hem och fixade och det blev fruktssallad med keso. Det var gott. Tände ockspå två marschaller i snödrivan här utanför. Nu har vi fått början till snölyktor och de kan användas igen.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en kul födelsedag, grattis än en gång vännen!

    Jag minns när jag behövde skotta fram bilen... Det gällde bara att gå till "rätt" snödriva och hoppas.
    Jag har en väninna som bor i stan och parkerar på gatan, en kille gick fram och skottade fram hennes bil i tron att den var hans. Gissa om hon skrattande tackade killen!!! Han hade en i samma modell och färg två bilar bakom hennes :)

    Men du kan ju svara på kommentarerna! Jag såg det nyss i ditt förra inlägg som jag kommenterade.
    Klicka bara på "Svara" under den godkända kommentaren du vill svara på efter att du tar fram inlägget igen :) Lycka till!
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag testa om det fungerar att kunna svara på kommentarerna.Har väl aldrig tänkt på detta förrän nu.
      En ganska festlig historia om den framskottade bilen.

      Radera
  2. Det har snöat lite här också, men jag var inte uppe då. I natt var det riktigt kallt, lägsta temperaturen för säsongen faktiskt. Som pappa sa igår, vi har varit "lite bortskämda" med milt väder en tid nu. Som Du vet har jag ju körkort "numera" men ingen bil.

    SvaraRadera