torsdag 29 december 2011

Mellandagarna......

Om jag börjar med annandagjul så var det ju lite blåsigt och grått ute. Det hindrade ju inte oss från att fara ner till gallerian och lyssna på årets Idol-vinnare Amanda Frodell och hon som kom trea nämligen Moa Lindell. De sjunger ju mycket bra. Mycket folk var det också. Tjejerna som är 17 år gamla var på sin första turne och resa hit upp. De sjöng två låtar var, kompade på gitarrerna. Någon låt av dessa var egen gjorda.
Efter framträdandena så signerade de sina skivor och folk tog kort på dem.

Det har ju stormat ordentligt här några nätter som det tydligen gjort lite varstans i vårt avlånga land. Hos en del gick även strömmen och hörde att några hushåll här omkring fortfarande saknar elektriciteten. Vi får hoppas de får tillbaka den snart. Den är ju väldigt viktig för oss alla i dagens samhälle. Trygghetslarmen hos de äldre måste ju fungera till hundra procent också.

I onsdags tvättade jag upp lite grann igen och det gick ju bra som vanligt. Det var bara jag i hela tvättstugan.
Nu tänker jag inte tvätta något mer i år. :)
Nästa tid tog jag den 7 januari 2012. Vi får hoppas på ett bra år, och att jag får napp på ett jobb snabbt som bara den.Det är ju skottagen den tjugonionde februari såg jag och då måste det ju vara dags för OS också i sommar. Jag har inte hört var de ska hålla till förstås men det får man nog veta eller läsa då tiden för detta är inne. Vinter olympiaden är ju någonstans också?

Idag har vi varit ner på stan igen för att kika lite på rean,det fanns mycket fint och billigt men jag köpte ju inget denna gång, Jo det blev en almanacka i rött konstläder,den var så skön att ta i må ni tro. Ja konstläder vet jag inte om det var precis men någon sorts mjukare plast i alla fall. Det var på Akademibokhandeln.

Jag passade också på att handla maten till Nyåret och det som fattades. Men någon sorts läsk får det bli i morgon och kattsand.
Det är lite av tradition att vi har kokt tunga,potatis och grönsaker och förstås också den vita såsen.
Köttbullar och kålrotslåda måste också hänga med. Sill och sillsallad och rödbetssallad om man skulle vilja ha det finns ju kvar sedan julen.
Vi brukar också ha en liten nyårs gåva till varandra. Kravet är bara att det ska inte kosta så mycket, det är ju egentligen tanken som räknas!
När vi körde hem snöade det hela vägen och det känns kallare så hoppas nu att det får stanna kvar ett tag. Det har varit soliga dagar från julafton och ett par dagar efter den också, men lite mer snö vill vi ha i alla fall och det måste i så fall bli några minusgrader till så den hinner ligga till sig på vägarna så det blir en bra körbana och mindre halkrisk för fordonen.

På tal om bilar så var jag in på en bilaffär i förra veckan och hittade en golf från 2003 och den hade gått 11.500 mil jätte fin. Min golg har gått 19.500 mil och är en -95.
Inget fel på den heller. Jag kör inte så mycket egentligen. Men jag ska se om jag hittar någon man i bekantskapskretsen som ska få kika på denna andra. De förstår sig ju på var de ska titta innan bilköpet.
Jag ska också provköra den hade jag tänkt.

1 kommentar:

  1. Hos mig var hela gräsmattan utanför grön igår. Lite mer snö hos föräldrarna./OS går väl i London i sommar. En kusins dotter hoppas kunna hjälpa till med något och hon är från England och bor där också./ Lätt att blanda ihop men kanske vinter-OS blir i Ryssland någonstans. Vet i alla fall att Ryssland snart ska ha./Angåemde bilen så reparerades väl något i somras?!/

    SvaraRadera