torsdag 8 december 2011

Hej mitt vinterland....

I natt har det snöat minsann och det fortsätter. Det är dags för vår vaktmästare att placera ut sopborstar vid dörrarna. Det blir ju så mycket snö indraget annars.
Nu hör jag plogbilen här på gården. Första gången i år alltså.
I kväll så ska vi få äta tacos med konfirmanderna. Vi föräldrar ska få se hur de jobbar etc. Det blir lite teatrar tror jag.
Men maten brukar ta överhanden i alla fall som jag minns för två år sedan.

Annars har jag inte så många måsten idag, Madicken och katterna måste ju få kännas vid lite. Än så länge är kissarna lite försiktiga. Madicken skäller på dem ,hon vill ju leka men det skrämmer ju de små-. Jag får försöka ta det i från henne . Det går ju om man är konsikvent.
Fungerar det inte med henne så får faktiskt Aina hitta någon annan familj.
Det blev ju lite hastigt igår känns det som.


1 kommentar:

  1. Vi har sluppit snön än så länge, det kom bara några korn här om dan. Idag skiner solen igen och der är +1,3 grader.
    Hoppas att det går bra med Madicken! Ha det så roligt ikväll!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera