tisdag 22 november 2011

Veckospurt?

Det är nog många som sätter igång med att göra fint inför kommande helg i dagarna. Själv ska jag nog inte göra så mycket men det kanske är dags att byta gardiner i köket och vardagsrummet. Har tagit fram ljusstakarna men inte placerat ut dem än. Jag kollade bara om det var dags för nya lampor i dem men det behövdes inte. Har faktiskt inte haft den utgiften alls.Tycker det är en extra utgift att köpa in, men däremot måste jag fixa glödlampor till resterande belysning. Man köper ju inte dessa så där ofta så när man är på affären är det lätt att man glömmer sådant. Sedan beror det ju sockeln grovlek det minns man ju inte heller så där på rak arm.

Det kan ju bli lite bakning och det är ju alltid gott till kaffet. Jag läste ett reklamblad nu på morgonen om pepparkaksmuffins med frosting ovanpå. Det tror jag att jag ska testa till helgen i alla fall.
Jo det kan bli mer bakverk också. men då blir det bullar och lussekatter och mina limpor som ska frysas in till julen. Psssst men provsmak måste man ju.

Ska kolla jobbfronten och ringa de sökta arbetena också.

Det har nog varit minusgrader i natt för det var alldeles vitt på gräset och på bilarna. Men när jag gick ut vid sextiden så kändes det inte kallt alls. Vad jag gjorde ute så tidigt? Jo jag stoppade i motorvärmarkontakten så jag slapp skrapa rutorna igen.
Dimman ligger kvar ännu men det kan bli fint mot eftermiddag.

Middagsmaten jag skröt om i gårdagens inslag blir inte så. När jag ringde killen om att vi skulle träffas och göra upp om fisken så var han kvar i Borgafjäll. Lite snopet var det ju allt. Han sa att han skulle vara i Umeå eftersom han ju jobbar där och att det gick bra. Men jag hoppas det ska gå att ordna med någon som bor i Umeå och skall hitåt. Om han inte kör hit själv.
Men fjällfisk är gott !

1 kommentar:

  1. Jag har en del glödlampor i ett skåp men i mitt sovrum har jag en speciallampa som skall räcka i 10 år. Har dock glömt när jag köpte den däremot./-04 är den lägsta temperatur som har visats på någon termometer hos mig den gångna natten. Just nu är det +3, tyvärr inte sol och härligt som i lördags./"Drog på smilbanden" åt Din kommentar. Även om någon gör det bokstavligt (det har hänt någon enstaka gång) så TAR vi ju inte bussen heller...

    SvaraRadera