onsdag 23 november 2011

Sunshine jippi!

Natten till idag har det varit minusgrader igen. Vi har fått se solen några timmar på förmiddagen.
Det har sedan varit lite gråare väder men inget regn. Varmt och en härlig onsdag.
Jag har inte gjort så där mycket men det var nog arbete med att ringa runt och följa upp de jobb jag har sökt. De flesta höll på att titta på alla ansökningar nu och planerade för intervjuerna som skulle förmodligen vara om någon vecka eller så. De skulle alltså höra av sig inom en snar tid.
Det är bara att vänta och hoppas på tur.
Jag ska söka till en deltidstjänst till som förskollärare i Bjästa området i morgon. Det är visserligen söder om vårt boende men dock i denna kommun.
Jag tror nog det skulle gå bra i alla fall.

Har varit ner till affären på eftermiddagen, mjölken hade tagit slut och det måste man ju alltid ha
ha hemma.
Det blev "Alaskian" fisk stekt i ugn med en blandning av mjölk
,grädde, och kryddor över fisken.
Det serverades med potatismos och gröna ärter. Det blev så gott.
Tittade på Halvåtta hos mig senare och han från Cuba var ju helt fantastisk tyckte jag och hoppas han får vinsten. Han hade tydligen renoverat en ladugård till sitt hem, det säg ut som en ladugård i alla fall. Jag missade början så vet inte om han berättade om det.

I morgon ska jag fara in till Miroi på morgonen och prata jobb med Erika och sedan var det en föreläsning där , den verkar ju vara intressant också.
Jag äter lunchen där då,tar med mig något gott men kaffe får de allt bjuda på.




1 kommentar:

  1. Såg "Halv åtta hos mig" men är ändå lite osäker om "helheten" om cubanens hem, men fint är det ju där. Han verkar onekligen mycket färgstark och han fick väl 27 poäng? Borde således ligga mycket bra till i kvällens final./ KRAMIZAR!

    SvaraRadera