onsdag 2 november 2011

Tredje dagen....

Lika fint väder som igår och milt för årstiden. Det har ju börjat skymma allt tidigare och tidigare nu och det är ju lite synd för det är så mörkt. Om snön kommer så lyser den ju upp lite i alla fall ,fast för mig kan den ju få vänta några veckor till. Bara vi har den vita varan till julaftonen.
Vi fjyttade ju hit för ca sex år sedan och andra året vi bodde här så var det en snöfattig jul och nyårshelg. Rätt så tråkigt egentligen. Men snön kom i januari och det mycket!
Vi har även haft halkiga vintrar och det är ju något hemskt, jag föredrar nog kallt klimat snö i massor istället för snöfritt och mildväder.

Idag har vi bara tagit det lugnt och det ska man ju göra om man är ledig. Har pratat med en chef på ett jobb i en by här i närheten som jag hoppas på. Han var så trevlig att prata med. Den 12 november får han alla ansökningar och ska titta på dem och sedan kontakta de intressanta.

Jag har verkligen fastnat för det där spelet på fejjan" words with friends" , nu har jag så många där att spela med. En del personer är så ivriga må ni tro att jag knappt hinner med hi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar