onsdag 2 november 2011

Lovet fortsätter!

Igår var det åter igen en varm solig dag och vi bestämde oss för att fara ner på stan lite. Jag var på arbetsförmedlingen för att lämna in ett papper på resorna jag har gjort när jag sökt jobben. Det gick bra fast de hade gjort om rutinerna sedan jag sist fick ersättning för resorna och det var nog i våras. Nu ska man själv skicka in dessa papper och till Kristinehamn.
Vi gick lite i affärerna också. Det var mycket reor faktiskt. Hittade kläder till rätt hyfsade priser, men i slutänden så köpte jag dem inte. En vit tröja för 50 kr och en jumper marinblå för 25 kr , så egentligen var det ju inga priser att diskutera heller. Fast snål kan man ju få bli eller hur?
I stället köpte jag örhängen till oss alla för det var också nersatta priser.

Det hade blivit mörkt då vi for hem och jag gillar inte mörkerkörning alls, fast det gick bra. Hem kom vi med stopp på ICA för lite mjölk och potatisbollar vad de nu kallas. Det står still med andra ord. Vi åt dessa och kycklingkorv. Ja det var första gången jag smakade den korven och det var inte alls dumt. Jag vet ju att muslimerna här äter den rätt ofta. Trodde faktiskt att den var med kryddad men nix.


Smak dem det 'är inte så illa ändå, men jag tror att det blir godare om man grillar dem på en vanlig utomhusgrill, allt man fixar i ordning så får ju en mycket godare smak!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar