fredag 4 november 2011

Gråare dagar men varmt...


Ja visst måste det väl finnas sådana dagar också, jag har ju inte gjort så mycket ändå än det vardagliga. Igår kväll kokade jag lite gräddkola och det blev så gott. Det blir nog flera närmare tillsammans med knäcken och några med choklad i. Plombernas fara ha,ha!
Har börjat planera in lite bakning också fast bara på papperet alltså. Får se hur mycket det blir. Jag brukar få allt att räcka till över helgerna.
Det brukar bli jäsbröd som bullar och limpor, kakor i olika sorter. Peppperkakorna brukar jag spara till sist men då brukar baklusten ha gått mot en "end." hi!. Det har slutat med köpta sådana, fast de är goda de med.



2 kommentarer:

  1. Det är så gott med hemmagjord godis och hembakat bröd!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Det var rätt så längesen jag bakade faktiskt men till jul någon gång har det blivit ischoklad och knäck och lussekatter runt Lucia./Hoppas att det fixar sig med telefonen. Har någon gång haft batteriproblem med fasta också. Den "signalerade" visst på något sätt då.

    SvaraRadera