fredag 11 november 2011

2011.11.11...........



En rätt så spännande dag eller hur. Födslar,bröllop eller hur många förlovningar som helst en dag som denna eller hur? Lite annat än Skottdagen eller hur?
Ja det kan ju naturligtvis vara upp till alla hur de vill ha den här dagen. Kanske många reser utomlands eller här i vårt land.

Efter en kall natt med riktiga frostkänslor på bilarnas tak, gräsmattorna etc s , å började det med rätt så vackert väder, Det började sedan mulna på under eftermiddagen men inte så kallt ändå. Det mörknar ju fort nu förresten så egentligen skulle snön få komma för det blir liksom lite ljusare då.
Fast för mig får den gärna vänta ett par veckor.

Vi har varit ner på stan och inhandlat lite mat , det blev på Willys idag för i deras reklamblad var det mycket de annonserade billigare och kommer så göra resterande tid i år.
Smakprovet där bestod av ostkaka och kaffe. Det var riktigt gott. Det är ju ostkakedagen nu på måndag. Kanelbullarna har ju också fått sig en egen dag, festligt värre fast det går nog bra att äta bullar när man så känner! :)


Igår var jag på möte på skolan, det var polisen som kom och pratade om mopedåkningen här på samhället under alla tider på dygnet och lite mer allmänna saker om denna sport. Det var mycket tänkvärt.
Åttorna sålde kaffe och nybakat för att få ihop till skolresan. Det hade viss tgått bra med den försäljningen också. När de hade satt upp till försäljning så fanns det ingen som kom med kaffet fast de hade bestämt vem som skulle ta det. Det ordnade sig för en förälder for iväg och kokade det på fritidsgården som ligger på andra sidan vägen.

I veckan skulle jag baka bullar men det blev garderobstädning och sortering av gamla urväxta kläder igen. Har inte riktigt bestämt vart vi ska lämna kläderna. Men det kan ju bli på Röda korset eller Second hand affären fast jag tror det är Röda korset som sköter den. Jag hoppas ju de skickar ner till behövande i Africa också för hörde att de kläder som ser bra ut säljer de vidare och det vet jag inte om jag går med på egentligen.
Det kanske är bäst att höra sig för med Pingstkyrkan här nedanför också. Onödig att släpa klädpåsarna ner till stan om man kan lämna här på samhället.

Det är ju Idol i kväll och utsändning från Gävle. Få se hur det går och vem som måste lämna stället.









2 kommentarer:

  1. Expressen skrev om en liten grabb som fyller 11 år idag :-)
    Nu får vi vänta 13 månader innan nästa kuliga datum kommer.
    Trevlig helg!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jag skapade en ny blogg i förrgår men tyvärr missade jag en minut!!! Bloggen kommer att vara helt på engelska och vi får se hur det blir med alltihop.

    SvaraRadera