torsdag 27 oktober 2011

Höstfint kanske.....


TYCKER ATT DESSA BILDER PASSA SÅ
BRA IN PÅ EN FIN ÅRSTID!







Var ju ut och traskade i skogen igår, det var ju ett stålande väder och milt förstås. Jag plockade in lite lingonris,mossa och kottar. Jag är ju sådan som person att ser jag något som ser ut att användas denna årstid så plockar jag rätt på det. Nu var det väldigt fina små grankottar som bara låg där.
Jag började fixa min lilla dekoration här utanför med materialet jag hade och några flugsvampar fick lysa upp i krukan också liksom de små änglarna jag hittade. Nu ska jag bara se om jag kan hitta en vacker krysantemumplanta dit också. En liten lykta ska också dit men än får det gå med ett ljus.
På ICA igår hade de dessa blommor för 20 kr, fast jag hade redan betalat och var på väg ut så ides inte gå tillbaka. Det går flera tåg! Det var tre färger i en kruka.
Kommer snön så får jag ta in det och ha ute på balkongen.

Ja på balkongen där är det tomt, bara bordet står där i ett hörn och denna gång lade jag ner trädgårdsstolarna på golvet, blev lite mer plats då.
Jag tog fram fågelmataren och fick för mig att fylla dem med hampfrön som jag hade i städskåpet. Jag har inte haft den uppe på jätte länge för skatorna är där och lever om.
Första året vi bodde här hade vi alla slags vinterfåglar på balkongen må ni tro, verkligen en upplevelse må ni tro.

Har sett en massa nu också och bestämde mig för att hänga upp den igen. Men vet ni vad jag upptäckte? Jo Grannarna här omkring hade tänks tanken de också, så nu är vi "konkurrenter" om småfåglarna Ha,ha!

Elisabeth snett emot (pysseldamen) hade en talgoxe vid sin matare i morse.



De säger ju att man inte får hänga ut fågelholkar mm /för det skräpas ner etc, men det struntar vi ju blankt i lite matande måste vi ju få ha och det är kul att kika på de små varelserna.

Nerskräpning av människor sägs det inget om här inte men jag tycker det har blivit lite för mycket häruppe på höjden där vi bor.
Varför kan man inte ta in sitt papper eller lägga det i en papperskorg istället?


Jag kikade ut alldeles nyss och än ser det ut att bli en lite gråare dag mot vad vi är van men vi får välan se hur det blir längre fram. Det är inget kallt ut så det måst ju vara några plusgrader i alla fall.





1 kommentar:

  1. Fina bilder och den på kissen är ju för gosig också./För drygt 1 timme sedan var det +7 grader här, mulet och rätt så dimmigt. Skulle tro att det är rätt så normalt för den här tiden på året faktiskt.

    SvaraRadera