tisdag 25 oktober 2011

Frostnätter....


Det kan man gott och väl kalla dessa höstnätter. Jag hade inte satt i motorvärmar- sladden, men gick ut tidigt på morgonen och gjorde det. Det resulterade i att jag faktiskt fick skrapa rutan i alla fall. Varför det då, jo den hade inte slagit på alls. Men det gick bra ändå, och det är ju bra att man har utblandad spolarvätska och lite värme på i bilen då man kör. det skulle ju imma igen alldeles för fort annars. (Ja immar igen gör det ju i början tills det bilen blivit varm .)
Jag har nog varit rätt duktig idag om jag får säga det själv för jag har slängt och sorterat grejer och gamla papper, dvs räkningar mm. Vad ska man spara sådant för, det tittar man ju sällan på igen och de ligger bara på ett ställe i en låda,. Ja man ska ju spara dessa i tio år har jag hör, men det gör inte jag.
Nu är det bara Josefin som måste sortera det hon ska ha kvar resten slängs och sedan ska dessa lådor in i en städad skrubb.

Urväxta kläder ska sedan sorteras i en stor låda och sedan skänker ja det till Rädda barnen eller Hoppets stjärna. Det bruka ju gå till behövande barn i Afrika.

Jag var och kastade hushållssopor idag och utanför där låg ett lock till en grill som legat i skogen förut men det är nog barn som dragit det ditåt. Jag tog hand om det i alla fall för jag fick en ide´ - jag ska göra ett höstarrangemang i den och ha den här utanför. Ska plocka lite mossa i morgon om vädret är lika fint som idag. Sedan borde man ju kunna fixa ett ljus att ha i den. Typ gravlykteljus ,eller tycker ni inte jag ska placera ett sådant i denna grej? Passar det tro?

Nu finns det ju inget att plocka från rönnarna men jag fick en annan ide´, ska väl fota det senare så får ni se.
I vår tänker jag gräva ner den lite och fylla den med jord och plantera något tjusigt.

Har väl tänkt på detta lock tidigare men jag har inte riktigt tordas lägga beslag på det,men idag när jag såg att det låg där det låg så.....

Till middag har vi ätit risgrynsgröt,och smörgåsar. Det är så gott och det går rätt snabbt och tillaga det. Man har ju alltid ris av denna sort hemma och mycket mjölk.
Denna gången hade vi även kanel till.

Blir det rester så kan man ju bara blanda i lite grädde och vaniljsocker och man får ris-ala-malta.

Jag väntar nu på att få följa matprogrammet, halvåtta hos mig och sedan ska jag gå ut och stoppa i motorvärmaren och kolla upp ordentligt så den kommer igång! :)




Hittade ju locket med färdog dekoration på google! JIPPIE!

2 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Hoppas att du gör nåt lika fin av din ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker bild./Vi har haft några frostnätter här också men ingen av mina digitala termometrar visade lägre än +5 den gångna natten. Kramiz

    SvaraRadera