måndag 17 oktober 2011

Måndag igen!

I natt har det åter varit lite kallt. Men nu visar det sig att det blir en riktigt fin höstdag igen. Jag har inte satt på mina vinterdäck men de ska på i denna veckan i alla fall.
Väntar på telefonsamtal om ett jobb jag var in och pratade om, på en affär i stan. Det är ju närmare att köra in dit och bensinpengarna räcker längre. :) har också lämnat en ansökan på en annan affär som sökte folk, nämnligen på Indiska.
Igår hade jag lånat ut bilen till en granne som skulle flytta till Umeå. Han ska studera där i ett par år nu och hans familj är rätt så bra grannar tycker jag.
Det skulle ju handlas mat nere på affären och man ser ju hur bortskämd man blivit med bilen egentligen, det var till att promenera hem med matkassarna. I och för sig gjorde det ju inte så mycket men vi har en rejäl lutning på backen hit upp så nog känns det allt.

Jo visst är det bra med motion förstås, men kanske mer utan tunga matkassar.
Jag undvek att köpa några tunga grejer också,som potatis,mjölsorter.
Fördelade jämt i kassarna gjorde jag ju också.

Det var tvättdag igår och denna gång var det folk som funderade om jag inte skulle vara klar någongång. Jag förstår inte detta för alla har fått en nyckel att boka in sig där med, och lika förbenat så ska de just tvätta när man är där.
Nu hade jag inte så mycket , så en av dem fick ta maskinerna efter mig fast torkningen fick hon ta någon annanstans/ jag vill att tiden i tvättstugan ska vara helig för alla som planerat in den där.

Surströmmingen på fredagen smakade bra, det gick ner fyra stycken. Lotterier fanns också,och jag tog med mig en vinst som de påpekade men ack nej jag vann inget.
Hon som jag satt bredvid hade köpt 7 lotter och vann på 5 st, man kan ju fundera hur det gick till.? :)

Vi sjöng lite också, om surströmming förstås med melodier på lingonröda tuvor etc. Ja ni förstår ju själva vad jag menar.
Kaffe och rullrån efter maten.

Jo visst ja 8:orna stod och sålde trattkantareller i lördags utanför ICA Husum och på Willys i stan, det gick bra för dem som stod här på samhället och de som blev över ligger på torkning i köket. Det ska användas till försäljning i adventstiderna tror jag. Gott till såser.
De som köpte svamparna fick en fin vit korg med sig hem också.
Det blev bara åtta korgar kvar hos oss och det är ju en bra försäljningstart inför skolresan i nian.
Den 29 oktober ska de ha en Halloweendisco för klasserna F-6 på Röda Villan eller fritidsgården här. Det brukar också ge rätt bra.


2 kommentarer:

  1. Lycka till med jobben! Hoppas att du får nån av dem. Visst blir man bortskämd med bil. Mak kan åka vart och när man vill. Det är nog det som jag saknar mest sen jag blev sjuk, att vara oberoende av andra. Speciellt färdtjänsten!!!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst skall tvättider respekteras av alla!!/Än en gång lycka till med jobbsöket!!!/Vi har haft riktigt fint höstväder i helgen. Kramisar

    SvaraRadera