fredag 19 augusti 2011

Höstfint....

Idag började jag med att lyssna till vår proaqua radio, det är alltid nyttig och kul information från den. Hade sedan ett återbesök hos en som jag sålde hos för en vecka sedan. Vi gick i genom lite om golvtvätten och om hon hade frågor så tog jag dem också.
Fönstertvätten är ungefär som golvtvätten fast med olika munstycken förstås.
Damen som köpte den är så trevlig så jag sade att nu måste jag komma igen och vi har kontakten kvar.
De har en Birmakatt med två jätte söta ungar med blå ögon och en fin hund, Roger/ Pågen, Cockerspaniel.

Efteråt for vi till klädvaruhuset i Lögdeå, eftersom vi ju skulle fara den vägen hem.
Det är ett mycket omtyckt varuhus mitt ute på vischan och den behövs också för byn kan jag säga.
Det är billigt som tusan där. Man kan hitta byxor för 25kr och ta tre för fem etc.
Jag hittade en blå tröja med halvlång ärm för en 50- lapp till exempel.
Det finns märkesvaror från alla möjliga ställen och billigt.
Efter den upplevelsen for vi till Ö-kiosken dit mina beställda varor från postorder kommer och hämtade ett paket.
Det blev mat av livsmedel efter det.

Vädret är alltså riktigt skapligt och sommarvärme. Man borde nog vara ute och leta sig lite hallon etc. Kantareller blir det tydligen gott om för folk pratar om hur mycket de har plockat. Men som sagt man ska nog veta de ställena, och uppe i fjällen finns det säkert massor.
Men,men det finns ju i och för sig på affären också.
Gräddstuvade kantareller är ju gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar