onsdag 1 juni 2011

Sommaren 2011!


Idag är det faktiskt ett helt år sedan jag var härinne och skrev, men det ska vi nog ändra på.

I morse den 1 juni så hörde jag GÖKEN, det har jag inte gjort på flera år och speciellt inte här i Husum. Vi flyttade ju hir i augusti 2005.

Jag tror ju att den var väldigt nära här för den galde så högt också.

Kan ju inte tänka mig att granntanten köpt sig ett gökur i dagarna. Nej det var den riktige sommarfågeln det är jag säker på.

Jag har också varit på en anställningsintervju på Arken nere i stan, ett jobb jag sökte för länge sedan och ästan glömt bort det. jo det var ett säljjobb här i ö-vik.
En dam skulle ringa mig på måndag och tala om att jag blev antagen till det. Lönen var bra.

Samtidigt så ringde det på min mobiltelefon eller jag fick ett meddelande av någon vid namn Sonja i Obbola, om en förskolläraretjänst jag sökte för någon vecka sedan. Hon ville komma i kontakt med mig, så ska höra av mig efter helgerna.
Jag vill ju ha båda jobben :) fast det går ju inte. Det skulle vara kul att testa på det nya också.
Ja vi måste vänta med det tills jag pratat med Sonja och att den där damen som hette katarina ska ringa.

Väderleken ser faktiskr´t rätt skaplig ut idag,det blev så varmt på eftermiddagen efter allt regn och rusk och kyla som varit.
Hoppas detta håller i sig nu ett par dagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar