torsdag 2 juni 2011

Kristihimmelsfärds dagen!

Idag har jag börjat med lite städning av balkongen, slängt det som bara ligger där och ingen ens tittar åt det. I morgon måste det bli att skura golvet och torka av balkongräckena. Sedan lägga på min blå plastmatta för sommaren och göra utemöblerna sittvänliga. Ja torka av dem om det behövs.
Blommorna får npg vänta ett tag till men jag brukar få det klart innan midsommar.

Fönsterna som är kvar ska också putsas nu till helgen. De har ju röjt omkring och det märks faktiskt på kvällarna att vi får in mer solljus i köket ,det är så ljust och fint.

Men deras röjning ska jag sedan inte beskriva för det var det fulaste jag varit med om på ovansidan, alla små buskar och fina träd är nu borta och de som bor där har visst insyn från alla håll.
De har lämnat decimeterhöga stubbar efter sig.
Vi bor ju på nedersidan,så det är inte så mycket rört här.
Fast ska man röja så gör man ju inte det då det är massor av snö kvar heller.
Men varför tar de bort växtligheter som det inte är något fel på? Ja det undrar jag verkligen.

Värmen fortsätter ju hela veckan hördes det som och det är ju skönt. nästa vecka blir det lite delat väder igen .

När jag får tag i en bättre kamera så ska jag sätta in lite foton här, men ni får hålla tillgodo med dessa rader tills dess!
Ha det bra allehopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar