lördag 11 juni 2011

Skolavslutning....


Igår var det skolavslutning och vädret var så varmt, ja uppåt en 26 grader sa de som har koll på det där med temperaturen.
Högstadiet gick från skolan till Husumgården där alla avslutningar och festligheter håller till.
ingen musik i täten bara fanan syntes. Det där med musik har jag faktiskt saknat i fle ra år nu.
En parentes var föresten i fjol då musikskolan hade elever i täten.

Till avslutningen nu. Det var mycket folk inne som ute och det blev förstås fullt därinne. Mycket framträdande blev det av eleverna, rektorns krta och perfekta tal,lagom långt. Presentation av den nye elevrådsordförande också en kille och det tycker jag var bara positivt,han kan nog göra jobbet i ett år. Han verkade av den humor som behövs för att alla ska tycka om honom.

Efteråt sågick alla klasser till sina rum på skolan för att ta farväl av varandra ,eller bara önska en trevlig sommar mm.
Det var mycket fotograferande då de kom ut och blomutdelnig i värmen. Ja det tog då aldrig slut kan man tycka :)

det där med blomutdelning i nian tycks bli värre och värre för varje år. Jag tycker att ett sådant firande hör till då man går ut från gymnasiet. Vad tycker ni som läser detta,kommemtera gärna!!!!

Vi for till stan efteråt och hamnade precis så vi fick vara med om studentérna från Nola och Parkskolornas årliga traditionella åkande på lastbilar och traktorsläp runt stan i flera timmar.

Åt lite lunch/middag på stan också dagen til ära.



1 kommentar:

  1. Blommor hör gymnasiet till, det tycker jag också.
    Minns min egen skoltid, då de gamla studenterna kom. Jag är för ung för att ha fått en "riktig" studentexamen med muntliga förhör och allt som hörde till. Men jag blir nostalgisk vi skolavslutningar och minns mina... då för så länge sedan!

    Ha en trevlig lördag!
    Kram!

    SvaraRadera