torsdag 3 juli 2014

Mera kul ....

Idag när jag satt och åt med mina tre barn så kommer köksan in med en lite äldre dam....
Jag blev lite konfunderad först trodde jag att det var någon vikarie som skulle börja men fick liksom inte ihop det  på något sätt.
Då säger köksan nå minns ni varandra?
 Jag tittade på damen och visst kom jag ihåg henne, hon hade inte förändrats så mycket  bortsett för att hon blivit äldre.
Det var min f-d arbetskamrat från ett daghem i en förort till Stockholm  för lite mindre än 30 år sedan.
Hon sade att hon inte riktigt kom ihåg mig men vi pratade lite om det stället och vännerna där.
Jag visste att hon ju skulle flytta uppåt igen då hon ju var från Umeå men inte när.
Åsa hade jobbat på min nuvarande arbetsplats i ett antal år  och gissa mer då, jo hon jobbar fortfarande på någon förskola trots sina 74 år. Strongtt eller hur?

Ja man kan ju säga att världen är rätt liten  ändå! / God natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar