lördag 15 februari 2014

En vecka med......................



överraskningar ja!





Jag har jobbat sent som vanligt denna vecka. Men då jag var nästan uppe och vid min dörr så fann jag en svart börs. Jag tog ju upp den och gick in och skulle kolla vem om hade tappat den, hittade en masa viktiga kort och körkortet så jag fick ju en hum om vem det var.
Jag ringde nummerupplysningen och de gav mig fel telefonnummer för hamnade i Luleå, och knappast skulle väl någon tappa sin börs just den kvällen i vårt trapphus tycker man.

Vi kände igen damen på fotot och hon jobbar som tandsköterska våningen under oss så ringde dit sedan på morgonen.
Hon blev ju så glad över detta, och dagen efter hade hon varit och köpt en fin bukett av rosor och lite vit och grön bukett ttill mig som tack. Sött eller hur?

Igår på Valentins-dagen, var det hyresgästföreningen som bjöd in till smörgåstårta och när vi gick så fick alla en röd ros med sig hem.
Tårtan var mycket mumsig, den ena med lax,ägg bland annat och den andra bestod av skinka mm.

Det var alltså bara at äta!

Idag lördag har jag varit ute med Madicken, det är nollgradigt och slaskigt. Nu vill vi ha vår och värme. Det har ju inte varit någon tjäle alls så det borde ju bli värme rätt fort i år. Har snön låtot vänta på sig i två månader så behöver den ju inte komma nu heller eller hur+

Ska snart gå ner till affären och införskaffa något ätbart i helgen , det lutar åt tacos idag i alla fall.

Må så gott vänner!

1 kommentar: