lördag 18 maj 2013

Pingstafton!




Pingstliljorna här på gården har slagit ut och ser så ståtliga ut där de växer.

Soligt och varmt med en temperatur runt 20 grader. Sverige möter Finland och får väl hålla på dem båda tycker jag. Sverige gjorde ju ett mycket bra mål och vann ju härom dagen, och visst skulle det sitta fint om de gjorde det igen. finländarna hade ju ett bra bidrag till Melodifestivalen, tjejen var från självaste lilla Kaskö i Österbotten och henne ska jag också hålla på plus att Robin klarar sig bra. Han ska besöka Åsele på deras stora marknad i sommar.

Madicken tyckte det var varmt ute och var så törstig då vi kom in,ja man ska ju dricka mycket då det är varmt även vi.

Ska inte göra så mycket idag, mer än eventuellt hänga ut min garderob på balkongen för vädring.

Vi ska äta resterna från igår och i morgon blir det söndagssteken.

Tänkte på det att förr så var ju affärena stängda denna helg ´, men så är det inte nu. Jag trodde att vårt lilla ICA stängde 14.00 men de har öppet hela helgen och stänger som vanligt. Det kan ju vara bra också för ibland har man kanske glömt att köpa någon liten grej till ex matlagningen.
hur det är nere i stan med andra affärer vet jag faktiskt inte, gallerian kan ju ha öppet också.

Må så gött alla, för det ska vi göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar