tisdag 6 november 2012

Kursat.....






I morse var det 8 minus grader ute och det var frosten överallt. Synd jag inte har någon vettig kamera än så jag kunde tagit en bild. Hade inte stoppat i motorvärmaren heller för jag skulle inte fara förrän mitt på dagen till sensus. Det medförde förstås att det blev skrapning av bilrutorna. Måste höra med vaktmästaren var jag kan stå så jag inte använder någon annans motorvärmare. Det har ju inte varit så kallt än så jag har inte behövt någon.
Garaget som jag skulle få hyra måste jag också fråga om, han kanske fortfarande har sina grejer där och sedan tänkte jag försöka få ner priset lite. Visserligen så är det ju ett varmgarage men jag tycker det är i dyraste laget.Tar då hellre en motorvärmare utomhus för en billigare summa.
Hade ettt  kallgarage i Dorotea .

Jag hade kursen idag och den har vi i åtta tisdagar. En intressant kurs om nyttigheter och onyttiga grejer i vår miljö. Såg en film idag om barnarbete i Pakistan.Mycket intressant.
Sedan diskuterade vi om hur miljön påverkar oss  och vårt sätt att leva  nu och i framtiden.

Det gick lite fortare att köra den andra vägen idag, och jag hittade en liten genväg. hade tur med att få en parkering  i stan också. Det blev en promenad på cirka fem minuter till sensus.
Soligt och fint har det varit hela dagen  så det var nästan synd att vara inne hela eftermiddagen.

Go kväll alla!

1 kommentar:

  1. Här hade vi väl runt -4 i morse, nu är det lite kallare däremot./ Sådana kurser kan säkert vara bra men också vara extrema och deprimerande, lite beroende hur de framförs, har jag förstått./ Söt igelkott - Gotlands landskapsdjur för övrigt. Några såg en inte långt från där jag bodde i augusti.

    SvaraRadera