fredag 9 november 2012

Idag skiner sola......



 Jag börjar inte förrän 12.40 idag så jag har tid att skriva lite här nu. Det är ju meningen att jag ska stänga på fritids varannan vecka, men jag vet inte hur det blir. På mitt schema står det att jag skulle gjort det men chefen ( som varit i USA ) på ledighet sa att det måste ha blivit något missförstånd med hon som jag vickar för och detta schema som hon gav mig. I och med att det bara är 25 % på denna tjänst så skulle jag jobba fler timmar på torsdagarna och bara fritids på fredagarna. Jag sa att för mig går det bara fint att stänga på fritids. Jag är öppen till det mesta, och jobbar hellre kvällar en tidigt på morgnarna. Jag tänker då närmast på min bilkörning ala  60 km enkel väg nu på hösten då det är sämre väglag.
Idag blev det att jag slutar 16.00 istället sa chefen igår.
Det är ett väldans velande på det stället bland all personal, och det kanske barnen känner av och det är väl därför de är oroliga. De känner ingen trygghet vilket ju är viktigt för utvecklingen deras.
Mina specifikationer alltså.!
Första dagen innan lovet sa jag att varför inte försöka göra en ommöblering av bord och där de ska ta maten  i matsalen, fick  medhåll av några faktiskt.
Borde kunna bli mysigare att sitta och äta då.
Som ny på ett ställe ser man saker med andra ögon,det är ju lätt att bli "hemmablind" om man har varit på ett ställe länge.Har jobbat i byskolor förr och allt har varit lugnar på dem.

Ska gå ut med Madicken igen innan jag far då klarar hon sig tills tjejerna kommer hem
Kanske jag hinner få posten också men det var ju detsamma den ligger ju bra i lådan tills någon tar in den.
Tidningen 7 kommer det vet jag, den kommer varje fredag här i kommunen,  men sen kan man ju få något kul också. :)

Kramizar!



1 kommentar: