fredag 31 augusti 2012

Sista augusti.....

I natt har det verkligen regnat som sjutton. Jag läste i tidningen ÖA  på internet att de var tvugna att stänga lite av E4 :an här vid Husum någonstans och norr ut för allt regn som kom in natt. Nu tror jag trafiken flyter på där eller om de får ta en genväg.
Jag var ute  med hunden i morse men då var det inte mycket till regn. For sedan ner på stan eftersom A ville att jag skulle komma och hälsa lite folk välkommen till Sensus tillsammans med några fler. Det var rekordmånga som kom och kikade på stället så vi får väl se hur många som tänker börja där nu då.
Medans jag var där så kom det sådana där skurar och det vräkte verkligen ner hela dagen jag var där och på hemvägen.
Vi hade rätt kul där i alla fall och jag hopppas att besökarna kände sig hemma. Jag tänkte försöka komma fram till om det går att göra något för våra invandrare här i Husum,ett ställe för dem att umgås, mm. de flesta sitter ju bara i sina lägenheter och kommer sig inte ut . det är nog ett tort projekt jag tagit mig an men jag känner verkligen för att göra det. Många instanser att ta kontakt med bland annat.
Det finns mycket lediga lokaler här så varför inte försöka.
Ahar lovat att hjälpa till i början och det är bra,så man startar på rätt sätt menar jag.
Lovar att komma tillbaka till detta då jag fått mer kött  på benen.:)
                                                                    

2 kommentarer:

  1. Det regnade en del och åskade här igår och i natt också./ Det där att trafiken flyter på var väl ändå en riktigt träffande beskrivning...

    SvaraRadera
  2. Ja det tänkte jag inte på men när jag läser det igen så fick jag det att passa in! Ha en bra dag.

    SvaraRadera