måndag 12 december 2011

Måndagkväll!



Idag har det varit ett lite grått väder, ja det har snöat lite här också. Det har varit vid nollan hela dagen och det gör ju att det går mycket bra att göra snölyktor och gubbar mm.
Sparkföret är det inget fel på heller såg jag nu i kväll . Det går nog som en dans nedför vår backe ala lutning tio tror jag. nej inte vet jag hur stor lutningen är på backen men den är rätt kämpig att ta sig uppför i alla fall.
Har nog åkt spark nedför den något år men bromsade rätt mycket och det måste man ju om man ska komma neråt helskinnad. Men det är inte så kul att bromsa med en spark som är gammal och vind heller, fast jag gillar den annars.
Mitt första inköp då jag flyttade från Rinkeby till Åsele i början av 1982. En orsaspark för 400 kr och nu är de så väldigt dyra.
Jag har länge tänkt att sandpappra våra sparkar och måla dem i gammaldags färger någon varm sommar, kan ju bli den kommande om andan faller på. :)

Har varit ute med Madicken på långpromenader i skogen.
Klär man sig varmt så kan man vara ute länge.




1 kommentar:

  1. Det är emellanåt jättehalt men det känns skönt att det är Vintersolståndet nästa torsdag./ Har gått upp och nerför världens brantaste gata i Dunedin i Nya Zeeland. Var dessutom lite förkyld så det kändes extra mycket!!!

    SvaraRadera