torsdag 1 december 2011

"Hon är kvar!"

Jo ,jag har tror faktiskt att "Orkanen Berit" är kvar här och har en mycket stor makt just nu det blåser som bara den och det viner i granarna.
Men hon ska väl snart ge sig tycker jag och fara någon annanstans för nu har vi fått nog.
Har förresten bakat en sockerkaka idag och den är på gräddning. , synd bara att vi inte kan smaka på den för den ska in i frysen så fort den kalnat.
Bullarna är kvar och jag tror nog att Jenny vill baka dem själv.
Josefin ska göra några kaksorter. Jag acskyr att göra kakor, tycker det tar för lång tid.
Efter allt bakande så blir det att göra lite julgodis som knäcken,gräddkolan och chokladbollar fast jag säger negerbollar ändå. Kan inte förstå varför man inte får använda det namnet längre. Det har ju inget att göra med våra invandrare tycker jag, dessa människor är ju jätte trevliga och glada och även hjälpsamma.
De vill oftast lära känna oss svenskar, och det gäller ju att ta dem på rätt sätt. De vill jobba och göra rätt för sig.
Nog pratat om detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar