söndag 4 december 2011

Andra advent!

Idag så har det snöat 3 dm i Dorotea, folk är liksom tokiga de har ju längtat efter denna varan.
Men jag tyckte att det såg ut som blötsnö, så om de inte får minusgrader så försvinner den ju.
Här hos oss har vi plusgrader som vi alltid haft och sol .
Vi var på en liten julbasar i Gideå idag. Det såldes mycket fint. Jag fastnade för vackra knypplade s.k. bokmärken i alla möjliga färger.
Det var vårrullar,munkar och annat fika också.

Vi gick in på affären där för att handla de livsmedel som var slut och där blev vi bjudna på glögg och pepparkakor.

Vi for hem sedan och fixade i ordning tacokycklingen som vi åt med ris.
Nu håller jag på att tvätta igen, och sedan ska min tomtelåda fram och placeras ut här i vardagsrummet och köket.
Men dukarna är tyvärr inte strukna än så det får kanske bli i morgon, vi får väl se.
Jag vet inte riktigt om jag måste byta till mina julkappor i vardagsrummet också. Tycker ju att jag nyss satt upp de andra. Julen är ju visserligen inte så lång heller, fast ser man i grannarnas fönster så sitter det julgardiner där.








1 kommentar:

  1. Vi är gärna utan "vitvaror" nån eller några veckor till.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera