torsdag 17 november 2011

Vecka 46.

Vi har haft lite blandat väder i veckan, från soligt och varmt till lite gråare och kallare. Men inget regn alls. Någon morgon har jag fått lov att skrapa bilrutan. Men det gick ju bra det också.

Har varit upp på Miroi nere i stan och sökt lite jobb där. Har en jobbcoach eller hur det stavas och vi hjälps åt med att hitta passande och bra arbeten. Jag ringer upp personerna efter några dagar och kollar om de fått min ansökan med mera bara för att försöka komma närmare ett jobb så fort som möjligt och sedan kan man ju passa på och fråga lite mera om tjänsterna.

Jag hoppas nu på tur inom förskolebranschen här i närheten.

Har ju också sökt ett säljjobb på en nyöppnad butik efter jul eller om det kanske var mars 2012. Jula ska öppna här bredvid Willys och Rusta baland annat.

Ett jobb inom ett studieförbund finns också med i mina ansökningar. Sedan mängder av förskolejobb i Umeå. Jo det är b ara 83 km dit och på vårkanten och höstarna kan man ju köra egen bil annars har vi ju Bottniabanan eller bussar.



2 kommentarer:

  1. 17 mil om dagen är lååångt! Hoppas att du kan få något på närmare håll.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Skulle nog stava jobbcoach precis så faktiskt. Lycka till!!!/En gång var jag ju på en resa vecka 46, var 46 år och har senare fått veta att "en viss person" föddes 1946. Landsnumret till Sverige är ju 46 också!!! Så siffran 46 har ju fått en särskild betydelse för mig!!!

    SvaraRadera