måndag 29 augusti 2011

Utflykternas dag!

Om man jämför vädret som var i helgen ,grått och regn men
varmt ändå, så har skolorna tydligen tumme med vädergudarna idag för nu är det lite av sensommar här.
Jenny är med sin klass och plockar bär av alla de slag som de förmodligen ska göra sylt eller saft på sedan. De skulle få lunchen med sig ut i det fria också så det blir ju en riktigt stor picknick i det fria. De får mycket fin och god mat där på Parkskolan.
Josefin skulle med sin klass tillden där platsen vid Skuleberget där de spelade in Ronja Rövardotter, har just nu glömt namnet men det var något med skrevan på slutet men när det namnet dyker upp så ska jag skriva in det här. De skulle vandra några kilometer och även de äta medhavd matsäck i det fria.
Jag själv håller på att dels tvätta det jag inte hann med igår, planera jobbet och städning här hemma. Tänker då närmast på avtorkningen av golven. Har ju ingen städmaskin av den sorten jag säljer så jag får dras med min mopp och hink plus såpa. Men det får bli så ett tag.



Slotterdalsskrevan!
Slåtterdalsskrevan en promenad med mycket vackert att beundra och många.många stenar.


Detta foto är lånat från google, men det är ju picknick i skogen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar