torsdag 7 juli 2011

lite ledigt idag....

Idag skall det tömmas lådor i ett gammalt skrivbord här hemma, det står lite i vägen för annat och jag har en granne som vile ha det. Ja han samlar ihop möbler för att ha i sitt studentboende i Umeå nu i Höst.
Jag har haft detta skrivbord sedan jag var barn. Ett gammalt -50 tals bord med bokhylla på framsidan och det har även varit min fars då han jobbade på polisstationen i Sala.
Jag har fått tag på ett mindre bord till datorn och ska flytta in densamma i ett annat rum . Vi håller på att göra om lite här. Det måste man ju ibland. Men då är det bäst att ta tum för rum och se hur det blir.
Ska slänga bort soffan också, ska försöka få tag i någon bäddsoffa och fåtöljer också. Men vi måste ju också se vad plånboken säger. :)

1 kommentar:

  1. Det är säkert en del jag skulle behöva slänga här också men kanske jag ids en dag... Har en gammal (mer än 100 år tror jag) chiffonjé i mitt sovrum och den vill jag ju inte slänga./Jo, visst var det festligt med klockslag, datum och pris med sjuor.

    SvaraRadera